Thursday 18 August 2011

Wanita Dan Internet



Alangkah baiknya jika ketika kita alpa ada yang mengingati. Ketika kita menjauh ada yang mendekati. Terkadang perkara yang remeh itu boleh menjadi besar disebabkan kita lupa. Apatah lagi sekiranya kita ingkar perintah-Nya. Menyusuri kehidupan ini bukan senang yang disangka. Pelbagai ujian bakal melanda. Kenapa? Dari ujian itu kita tahu yang Allah sayangkan hamba-Nya.Ya, Allah amat sayangkan makhluk-Nya. Dia tidak mahu kita sesat, tidak mahu kita ke Neraka. Sebab itu Dia telah memberi kita satu nikmat yang paling besar. Nikmat apa? Islam. Islam itu indah. Islam itu merangkumi keseluruhan. Tidak akan ada keburukan yang ada pada Islam.
     Cuma sekarang ini sahaja kita tidak tahu betapa indahnya Islam itu sendiri kerana kebanyakkan kita Islam dari nama sahaja.
     Kali ini saya ingin berkongsi sedikit video yang saya perolehi dari rakan saya. Ceramah tentang wanita dan internet. Mari kita muhasabah diri kita semula.


Semoga apa yang disampaikan bolehlah di ambil sedikit pengajaran bagi kita semua. Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk dari kesilapan saya sendiri.
Wassalam.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...